1. OrKa – Fjøllini standa úti (live)
2. Samaris – Stofnar falla
3. Yoko Ono & Blow Up – Everyman...Everywoman
4. Scala & Kolacny Brothers – With Or Without You (String version) - Originally performed by U2
5. Wardruna – Solringen
Kynnyskysymys: otan Italiaan puhelimeksi niin vanhan Nokian, että mallikin on unohtunut. Odotan innolla hetkiä sen kanssa - tuskin on olemassa mitään kirotumpaa kuin nämä nykyajan viidessä minuutissa hajoavat monitoimilaitteet, joilla puhelimen perustoiminnoiksi mieltämäni soittaminen ja tekstaaminen alkavat olla harvinaisia mahdollisuuksia. Kosketusnäyttö on aivan vihoviimeinen asia; lääppiminen ei ole ikinä kivaa, ja nyt se pitää ulottaa jo kommunikaatiovälineisiinkin.
Joka tapauksessa älypuhelimissa on myös jotakin sellaista, josta olen haluton luopumaan. Spotify. Kuinka ihanaa kuljettaa rajatonta musiikkikirjastoa mukana kaikkialla! Jos joku joskus on nähnyt minut jossakin pidempiaikaisesti ilman kuulokkeita, se on ollut vahinko. Minä en mene mihinkään, jollen saa ottaa musiikkia mukaan.
6. Philip Glass – Morning Passages
7. Tuomas Kantelinen – Beginning
8. Hella W (Original Soundtrack) – Helsingin varjot
9. Edvard Grieg – Peer Gynt - In The Hall Of The Mountain King
10. David Garrett – Swan Lake Theme
Ollaan varsinaisen pakkomielteeni äärellä. Musiikkia, tai en lähde! Mitä teen lentokoneessa, jollen saa kuunnella jotakin? Mitä teen ylipäätään, jos joudun kaiken aikaa kuuntelemaan ympäristöä?
Tästä ei onneksi ole koskaan tarvinnut kinata. Helppo juttu lapsesta saakka, Walkmanit käteen ja turvavyö kiinni, istuin autossa mukisematta vaikka kuinka kauan. Niin helppo ratkaisu, että aikuiset antoivat mielellään periksi. En muista ikinä kärttäneeni kaupassa leluja, mutta kasetti- ja levyhyllyltä minut saikin sitten raahata pois väkisin. Kokoelmat olivat sen mukaiset, CD-levyjeni lukumäärä lähentelee kaikkiaan tuhatta.
11. Tori Amos – Crucify - Remix
12. Metallica – Until It Sleeps
13. Enya – Orinoco Flow
14. Dropkick Murphys – I'm Shipping Up To Boston
15. Guns N' Roses – Sweet Child O' Mine
Etsin siis ikivanhan (oikeasti noin viisivuotiaan) Mp3-soittimeni. Sen tiedonsiirto-ominaisuudesta on aika jo jättänyt, mutta se on kun onkin pitänyt sisällään noin kahdeksansataa sinne lataamani kappaletta. Lisäksi kävin vielä lähimmässä elektroniikkaliikkeessä ostamassa pienen lisäsoittimen, jos vanha riepu kokee tarvetta päättää päivänsä.
Pakkaamisen tärkein kysymys on siis hoidettu. Kaksi Mp3-soitinta, ja lisäksi tietokoneella kattava levykirjasto ja Spotify. Luulisi riittävän! Ja hermojen kestävän.
16. Gianna Nannini – Aria
17. Patricia Kaas – Quand J'Ai Peur De Tout
18. Maldita Nerea – El Secreto De Las Tortugas - Version 2010
19. Voces unidas por Chile – Gracias a la vida
20. Corde Oblique – Cantastorie
Dude, ihan sikana CD:eitä. En tajunnut, että niitä on noin paljon!
VastaaPoista